Everybody Hurts..

Eller är det bara jag?

@#£&*$% skulle man kunna säga.

Ännu en gång har jag nu stukat mitt knä. 3e gången i ordningen. Det gör ont och jag måste gå på kryckor! YIPPI!

Satt på SöS akuten i 4 timmar i lördagseftermiddag.

In the "emergency room of hell":

1. En man i övre medelåldern kommer in och blöder från huvudet, men ser ändå ganska pigg ut. Hans tant däremot ser ganska stressad och rädd ut. Hon bär på två ryggsäckar och massa utrustning som såg ut att användas för att gå på isen/åka skridskor. Eftersom han blöder från huvudet får han ju såklart gå före alla andra som sitter i väntrummet. Systrarna hämtar en sjuksäng och rullar iväg med honom. Tanten hans ser fortfarande ganska skärrad ut när en sjuksyster frågar honom:
-Hur känns det nu?
Mannen svarar:
-Dyrt.
Och rullar sedan bort.

2. När jag kom in satt det en kille, ca 35 år, och tittade på sin dator som han hade med sig. Det visade sig att han satt och tittade på filmer. Han hade alltså planerat att sitta där ett tag. Jag "råkade" titta ner i hans väska och såg att han hade med sig ca 5-7 filmer.... Varför? Jaja.. Efter ett tag ringde hans mobil och jag kan tänka mig att samtalet gick ungefär så här, utifrån vad jag hörde..:
-Vad gör du?
-Sitter på akuten..
-Vad har du gjort?
-Det gör så jävla ont i foten, vet inte riktigt vad som har hänt..
-När får du komma in då?
-Ja, det går ju inte riktigt att säga, har suttit här i en timme nu och har inte kommit någonstans, men eftersom jag inte blöder ur huvudet så är jag inte riktigt prio ett.

Är man trött och inte har något att göra så är det där väldigt roligt! Jag började fnissa (ganska högt).

3. En kille kommer in och ser helt anfådd och rädd ut. Grejjen på akuten är att man ska ta en nummerlapp, men han var väl stressad så han sprang fram och började skrika om att han trodde han var på väg att få ett anfall av nått slag och blev nästan lite förbannad av ingen anledning. Några systrar sprang och hämtade en säng och körde iväg med honom. Det här kanske inte låter så roligt. Men efter en halvtimme ungefär kom han gående ut från akuten efter en kvinna som såg ut att vara hans mamma. Kvinnan såg ganska trött ut, ungefär som att det har hänt flera gånger. Han såg väldigt skamsen ut, och sa han såg ut att vara ca 30 år.

4. En sjukt snygg kille kom in ca 20 minuter efter mig. Även hans telefon ringde och jag kan tänka att samtalet gick ungefär så här:
-Jag sitter på akuten.
-Vad har hänt?
-Jag var på min brasilianska Jujutsi igår och jag skulle sparra mot nån liten "newbie" (nybörjare). Han fattade ju inte att han inte skulle vara hårdhänt så han råkade på nått jävla vänster göra illa min nacke så nu har jag ont när jag nickar och skakar på huvudet. Väldigt irriterande..
Samma kille tog senare av sig skorna, satt sig i typ en yogaposition och började meditera.


Och en till grej, är det bara jag som inte planerar mina skador.
Lista av vad folk hade med sig till akuten:
Dator + 5-7 filmer
Böcker
Tidningar
Lunchlådor
Stickningar


Själv satt jag där med min iPod och försökte roa mig med hjälp av andras skador. Ja, jag är en ond människa!


Skäms inte. Om du skäms så skäms jag för dig.

Gonatt
Sov sött
Dröm om småkryp du mött
(Pumbaa)


Kommentarer
Postat av: Einnej

Stackare, än en gång :/ Hoppas knät blir bättre snart!



I väntan på det får du gärna kika in min blogg ;)

2011-02-04 @ 21:48:40
URL: http://jensunshiine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0